Followers

Carian dalam Blog ini

06 August 2010

Tra-GD 17 : tak cukup menginsafkan ke?

Tiga beradik terbunuh kereta bertembung


Kemalangan maut antara kereta Kancil dan BMW di laluan Bandar Jengka - Kampung Awah berhampiran Felda Jengka 14, Maran, Pahang yang mengorbankan empat orang, semalam.


KUANTAN 5 Ogos - Tiga beradik dan seorang rakan mereka terbunuh selepas kereta yang dinaiki bertembung dengan sebuah kenderaan mewah jenis BMW di Kilometer 47.5, Jalan Temerloh-Bandar Jengka dekat sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.40 malam itu, mangsa, Fatin Atikah Muhamed Faizal, 16, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Jengka (HJ) manakala dua adiknya, Fatin Atifah, 15, dan Muhammad Faiz Danial, 6, meninggal dunia di tempat kejadian.

Seorang lagi rakan mereka yang berada di tempat duduk belakang kereta Perodua Kancil, Muhammad Azlan Abdul Talib, 21, turut meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Supritendan Ahmad Johari Shabudin berkata, seorang lagi rakan mereka dalam kereta itu, Shawal Ruddin Hambali, 19, mengalami cedera parah selepas patah paha kirinya.

"Bagaimanapun, pemandu kereta mewah tersebut, Nor Fazidah Abd. Majid, 28, yang merupakan jurujual kereta mengalami kecederaan di pinggang dan kini dirawat di HJ bersama Shawal Ruddin.

"Kemalangan berlaku apabila kereta yang dipandu Fatin Atikah yang merupakan pelajar tingkatan empat dari arah Temerloh bertembung dengan kereta Nor Fazidah yang dipercayai memasuki laluan bertentangan," katanya ketika ditemui pada majlis perasmian pondok polis di Kawasan Perindustrian Gebeng di sini hari ini.

Menurut Ahmad Johari, ketika kejadian, Fatin Atikah bersama dua orang adik dan dua rakannya dalam perjalanan dari rumahnya di Felda Jengka 8 menuju ke Bandar Jengka.

"Kereta BMW yang dipandu Nor Fazidah pula dalam perjalanan menuju ke Temerloh dari Jerantut," katanya.

Beliau memberitahu, siasatan awal mendapati, kemalangan berlaku di jalan yang lurus dan cuaca dalam keadaan baik.

Polis masih menyiasat punca sebenar kemalangan itu mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, katanya.

No comments: