Followers

Carian dalam Blog ini

31 August 2009

Air Mata Ibu

Air Mata Ibu yang Aku Lihat

Jumaat 1975
Ayahanda mu bonda pergi buat selamanya
Air mata mu gugur...
Hilang sudah tempat mengadu
Hilang sudah tempat mengharap kasih
Jadilah bonda anak yatim piatu
Air mata ibu yang aku lihat
Aku tak mengerti saat itu

Jumaat 4 Oktober 1985
Suami mu bonda menyusuri ayahanda menemui yang Esa
Air mata mu menitis lagi
Hilang sudah tempat mencurah kasih
Hilang sudah tempat bergantung harapan
Jadilah bonda ibu tunggal
Air mata ibu yang aku lihat
Aku mengerti kini

Sabtu 26 Ogos 1995
Bonda kau pergi meninggalkan kami selamanya
Gugurkan air mata mu kali ini?
Bonda kau tinggal kami sebagai harta mu
Bonda semoga roh mu dicucuri rahmat
Air mata ibu yang aku lihat
Aku jadi lebih mengerti kini

Anak Mu Mie
10 Feb 1997

1 comment:

azhar ariffin said...

semoga rohnya dicucuri rahmat ALLAH.. tersentuh baca karya2 cikgu.. sgt terusik hati..