Followers

Carian dalam Blog ini

28 May 2010

Apa kena mengena kanak-kanak SD dgn ahli Politik?

28 Mei, 2010 14:29 PM

Wanita PKR Sifatkan Anggota Keluar Parti Seperti Budak Sindrom Down

KOTA BAHRU, 28 Mei (Bernama) -- Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat(PKR), Zuraidah Kamaruddin pada Jumaat mengakui parti itu melahirkan 'anak tidak cukup bulan' menyebabkan ada yang terencat akal lalu bertindak keluar parti.

"Kita akui, Keadilan sebuah parti baru dan melahirkan anaknya sebagai pemimpin yang tidak cukup bulan. Mana-mana pemimpin yang berjaya dan kekal dalam parti adalah anak istimewa, dan mereka (yang) lompat parti sebagai kanak-kanak yang menghidap sindrom down atau terencat akal," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucapan dasar pada Kongres Keadilan Wanitake-6, di sini, sebagai mengulas pergolakan dalam PKR yang menyaksikan ramai pemimpin dan wakil rakyatnya bertindak keluar parti.

Zuraidah berkata keadaan itu berlaku kerana PKR sebuah parti baru yang cuma berusia 10 tahun.

Beliau juga mengakui jumlah cabang Wanita PKR yang berjaya mengadakan mesyuarat agung berkurangan kepada 106 sahaja tahun ini berbanding 206 pada tahun lepas.

Bagaimanapun perkara itu katanya berpunca daripada usaha pemutihan parti.

-- BERNAMA

******************************

Kepada yang mengeluarkan kenyataan ini usahlah mengaitkan kanak-kanak SD dgn politik sempit anda itu. Anda sepatutnya membantu kanak-kanak ini bukan memperlekehkan mereka. Ketahuilah, kelemahan mereka bukan dipinta malah anugerah Allah. Siapa kamu dibandingkan mereka di sisi Allah? ..bertaubat lah..

No comments: