Followers

Carian dalam Blog ini

05 December 2010

Dari Joh Ke Bangi XVI

Dari Joh Ke Bangi XVI

Setelah tamat tiga tahun

seperti dijanjikan aku pindah ke Kajang

aku di tugaskan ke sebelah petang

menjaga kenakalan murid belum matang

balik dari kelas berderet panjang

beratur depan bilik disiplin untuk tindakan

itulah tugasku sejak tahun pertama masuk dunia pendidikan

mendisiplinkan murid melanggar peraturan

syukurlah setakat ini tiada kes yang bukan-bukan

niat aku mendidik bukan mencari kesalahan.

Selain itu aku juga memegang jawatan

jurulatih bolasepak sekolah jadi pilihan

banyak juga kejayaan

dari johan daerah, negeri dan kebangsaan

pengalaman sebagai pemain di UKM jadi sandaran

melatih dengan penuh perasaan

agar anak didik jadi cemerlang

setiap kejohanan nak muncul johan

itulah sasaran

yang menuntut banyak pengorbanan.

Prestasi aku dipandang

pernah dianugerah khidmat cemerlang

syukur pada-Mu Tuhan

memberikan rezeki dan kesihatan

dapat berkhidmat tanpa gangguan

merancang dan melaksanakan

program-program pembangunan

selari dengan transformasi pendidikan

bina insan

jayakan wawasan

2020.

CNM, 28/11/2010, 20.05 pm

No comments: