Followers

Carian dalam Blog ini

18 December 2010

Katanya

Katanya

Pergilah
jangan pedulikan aku
biarkan aku dengan cara hidupku
di sini halamanku
tempat aku mengais rezeki
pagi petang siang malam
bukan mengemis di jalanan
mengharap simpati belas ehsan.

Tidak!, tidak sesekali
aku ada harga diri
maruah aku masih tegak berdiri
bukan kamu yang memberi rezeki
aku ada Tuhan yang mengerti
dari-Nya aku harapkan sesuap nasi
jana kudrat upayakan diri
mengerakkan tangan dan kaki
cari rezeki halal diredhai.

Biarkan aku
aku insan punya kekuatan diri
kebahagiaan buka pada banyaknya gaji
kebahagiaan ada pada tenangnya hati
bebas dari masalah duniawi
bebas beribadat kepada Ilahi
ada kesihatan diri
itu semua buat aku mensyukuri
anugerah Ilahi
kamu! kamu!
kamu ada?

CNM, 13/12/2010, 17.29 pm

No comments: