Followers

Carian dalam Blog ini

21 July 2010

Tra-GD 13 tak cukup menginsafkan kah?

Kulit kepala terkoyak

Oleh Salman Hamat

2010/07/21

JOHOR BAHRU: Biarpun kulit kepala terkoyak, manakala kaki dan tangannya patah, seorang wanita yang terlanggar penghadang konkrit di persimpangan lampu isyarat di Jalan Pantai Lido di sini, semalam, masih mampu bertenang ketika tersepit dalam Proton Iswara yang dipandunya.

REMUK...keadaan kereta dipandu wanita selepas melanggar tiang lampu  isyarat.
REMUK...keadaan kereta dipandu wanita selepas melanggar tiang lampu isyarat.
Mangsa menunggu kira-kira 30 minit sebelum dikeluarkan dari keretanya yang remuk oleh sepasukan anggota bomba dan penyelamat dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Jalan Persiaran Tun Seri Lanang kira-kira jam 9.10 pagi.

Wanita itu, Siti Hasmalizam Md Ali, 22, cuba dikeluarkan orang ramai sejurus kejadian, namun gagal berikutan tersepit dalam kenderaan terbabit serta bimbang tindakan itu mungkin menambahkan kecederaannya.

Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Larkin, K Sevam berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kemalangan itu pada jam 9.15 pagi dan tiba di tempat kejadian 10 minit kemudian bersama dua jentera dan 15 anggota.

“Ketika sampai kami dapati wanita tersepit di bahagian pemandu, usaha mengeluarkan mangsa dilakukan berhati-hati bagi mengelakkan kecederaan pada kaki yang patah bertambah teruk.

“Walaupun mengalami kecederaan agak parah, mangsa tenang dan mengadu sakit selepas dia dikeluarkan serta dipindahkan ke atas pengusung,” katanya.

No comments: