Followers

Carian dalam Blog ini

21 March 2010

Tra-GD 6....tak cukup menginsafkan ke....?



1. KUALA PILAH: Seorang peneroka dan isteri serta cucu lelakinya terbunuh dalam kemalangan di Kilometer 17 Jalan Seremban-Kuala Pilah, berhampiran Kawasan Rekreasi Ulu Bendul, di sini, kira-kira jam 10 malam kelmarin.

Roslley meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah manakala isterinya Roziah Shamsudin, 42; yang duduk di sebelah pemandu serta cucu mereka, Mohd Danish Zaquan Mohd Zaidi, 12 bulan, mati di tempat kejadian.


Turut berada di dalam kereta dipandu Roslley ialah dua anak perempuan, Nurul Zailin, 21, dan Nurul Shamimi serta menantu, Nurul Saidatul Akmal Samsudin, 18. Keluarga malang itu dalam perjalanan ke Terminal 1, Seremban untuk menghantar Nurul Zailin ke Pulau Pinang.

************************************************

2. KERETA Perodua MyVi yang dinaiki tiga wanita tersangkut pada tembok perangkap sampah Sungai Batu selepas terbabas dari MRR II, berhampiran Batu Caves, sebelum terjunam ke dalam sungai tersebut, 21 Mac. Ketiga-tiga mangsa terselamat. - Utusan

***************************************************

Anggota Bomba dan Penyelamat Baling memeriksa kereta yang terlibat dalam kemalangan yang meragut dua nyawa di Kilometer 59.1 Jalan Kulim-Gerik dekat Kuala Pegang, Kedah, semalam.

3. 15 maut dalam 8 nahas


KUALA LUMPUR 20 Mac - Nahas jalan raya tidak mengira waktu dan tempat. Dalam tempoh 24 jam lalu, seramai 15 maut dalam lapan kemalangan di seluruh negara.

Tragedi yang meragut paling banyak nyawa berlaku di BETONG, SARAWAK- lima terbunuh apabila sebuah Land Rover polis yang membawa mayat seorang mangsa kemalangan motosikal bertembung dengan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) Naza Citra.

Kejadian berlaku di Kilometer 100, Jalan Sarikei-Sri Aman kira-kira pukul 2.15 pagi ini.

Ketua Polis Daerah Betong, Deputi Supritendan Mohd Bukhori Saffai berkata, lima yang terbunuh dalam kemalangan itu ialah Omar Bilu, 67; Ngalambang Ranggau, 30; Robert Unya Mathew Intai, 33; dan Chaong Rangau, 39, manakala Lans Koperal Lee Kui San, 57, pula meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Ngalambang memandu Naza Citra itu dan ketika kejadian dia bersama dua rakannya iaitu Robert Unya dan Chaong manakala Kui San memandu Land Rover terbabit.

"Land Rover itu dalam perjalanan menghantar jenazah mangsa kemalangan motosikal ke Hospital Betong iaitu cucu kepada Omar, Zainul Zuhri Amit, 20.

"Empat ahli keluarga Zainul Zuhri yang menaiki kenderaan itu cedera parah dan kini dirawat di Hospital Umum Sarawak," katanya.

Menurutnya, Zainul Zuhri sebelum itu maut apabila motosikal yang ditungganginya merempuh tiang di Simpang Senggalang, Jalan Debak Laut kira-kira pukul 11.20 malam tadi.

Di KUALA PILAH, NEGERI SEMBILAN, tiga daripada enam sekeluarga terbunuh apabila kereta yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan di Kilometer 17, Jalan Kuala Pilah-Seremban, tidak jauh dari Taman Rekreasi Ulu Bendul malam tadi.

Dalam kejadian pukul 9.30 malam itu, kereta Proton Saga yang dinaiki dalam perjalanan dari Felda Serting Hilir 1 ke Seremban bertembung dengan kereta Proton Iswara Aeroback dari arah bertentangan.

Mereka yang terbunuh ialah pemandu, Roslley Hassan, 48; isterinya, Roziah Shamsudin, 42, dan cucu mereka, Mohamad Danish Zaquan Mohd. Zaidi yang berusia setahun lima bulan.

Roziah dan Mohamad Danish maut di tempat kejadian manakala Roslley pula meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Supritendan Jaafar Baba berkata, kemalangan pukul 9.30 malam itu turut mencederakan dua lelaki dan seorang wanita yang menaiki kereta Iswara Aeroback.

Di Kilometer 269, Lebuh Raya Utara Selatan berdekatan Seremban, seorang wanita warga Britain, Mariam Roslan, 72, terbunuh apabila kereta yang dipandunya terbabas, pukul 2 petang ini.

Di BALING, KEDAH, dua pemandu kereta maut apabila kenderaan mereka bertembung antara satu sama lain di Kilometer 59.1, Jalan Kulim-Gerik dekat Kuala Pegang malam tadi.

Kedua-dua mereka ialah Mohd. Ishafudin Mohd. Razali, 32, yang berasal dari Felda Teloi Timur dan Mohd. Hisham Che Hashim, 25, dari Labu Besar Kulim.

Ketua Polis Daerah Baling, Supritendan Mat Daud Mat Hassan berkata, kejadian berlaku pada pukul 11.30 malam apabila kereta Proton Saga dipandu Mohd. Ishafudin bertembung dengan Proton Wira dipandu Mohd. Hisham.

"Kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Baling untuk menerima rawatan tetapi disahkan meninggal dunia beberapa jam kemudian," kata beliau.

Di KUALA LUMPUR, dua terkorban dalam kemalangan berasingan yang berlaku di Lebuh Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2).

Dalam kejadian pertama, seorang pemandu MPV Toyota Unser meninggal dunia apabila kenderaannya merempuh sebuah lori yang diletakkan di lorong kecemasan lebuh raya itu berdekatan Kepong.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, Sikandar Hayat Khan Abdul Rahim, 19, dari Kajang, Selangor maut manakala rakannya, Muhammad Kamil Hasnafar Ali Khan, 18, cedera parah dalam kemalangan yang berlaku pukul 8 pagi itu.

Dalam satu lagi kemalangan yang berlaku di MRR2 berhampiran Zoo Negara, pukul 4.30 petang, seorang wanita maut manakala tiga lagi parah apabila sebuah Proton Iswara terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta Proton Waja.

Menurut Ketua Trafik Daerah Ampang Jaya, Deputi Supritendan Nordin Mahmod, Nurul Adibah Mohammed Hazim, 19, dari Alor Gajah yang menumpang Iswara itu meninggal dunia di tempat kejadian selepas tercampak keluar dari kenderaan itu yang gagal dikawal sebelum terbabas.

Di KUANTAN, Pahang, seorang juruteknik maut selepas kereta Proton Satria yang dipandunya terbabas ke laluan bertentangan sebelum dirempuh sebuah Proton Wira di Kilometer 210, Jalan Pintasan Kuantan-Pelabuhan berdekatan persimpangan Bunga Cengkih hari ini.

Mohd. Fariz Mohd. Nor, 30, dari Ulu Ceka, Jerantut meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Sementara itu, seramai 41 penumpang nyaris maut apabila bas yang mereka naiki terbabas sebelum terjunam ke dalam tali air di Kilometer 42, Jalan Kuantan-Kemaman, awal pagi ini.

Kemalangan pukul 3.45 pagi berlaku ketika bas terbabit dalam perjalanan dari Johor Bahru ke Kuala Berang, Terengganu.

Sumber; utusan online 21/3/2010

No comments: