Followers

Carian dalam Blog ini

17 February 2010

Tra-GD 4....tak cukup menginsafkan ke....?



PEMANDU Che Zani Mansor yang cedera masih berada di dalam kereta Peroduanya selepas beliau terbabit dalam kemalangan yang melibatkan tiga buah kenderaan di Jalan Kota Bharu-Pasir Mas, Kota Bharu, Kelantan, 17 Februari. - Utusan/Rizalman Nor.

****************************************************

13 maut dalam nahas jalan raya semalam



2010/02/18

KUALA LUMPUR: Hari ke-11 Ops Sikap ke-21 semalam mencatatkan 13 lagi kematian dengan penunggang dan pembonceng motosikal adalah mangsa korban teramai sebanyak enam kes di seluruh negara.

Penguasa Perhubungan Awam Bukit Aman, Superintendan Rasdi Ramli berkata, empat kematian lagi membabitkan pengguna kereta, dua pejalan kaki serta seorang pengguna basikal.


"Jumlah itu menjadikan angka yang maut setakat ini meningkat kepada 168 orang," katanya dalam dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Beliau berkata, lima kemalangan maut itu berlaku di jalan persekutuan, dua masing-masing di jalan negeri dan lain-lain jalan, serta satu di lebuh raya.


Beliau berkata, jalan bandaran mencatatkan kemalangan paling tinggi dengan 385 kes diikuti jalan persekutuan (271 kes), jalan negeri (150 kes), lebuh raya (100 kes) dan jalan-jalan lain (57 kes) menjadikan jumlah kemalangan keseluruhan 963 kes semalam.


Katanya, dalam operasi semalam sebanyak 14,364 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan trafik.

Ops Sikap ke-21 yang bermula Ahad lalu sempena Tahun Baru Cina akan berakhir pada 21 Februari ini.-Bernama


No comments: